Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Links naar diverse sites » Hardware gerelateerde links

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 13 apr 2012, 16:40 
Beheerder

De verbindingen tussen de controllers loopt heel vaak via CAT-5 kabels. Dat betekent de kabel doorvoeren naar de print in de kast. Kast open, steker in de rj45, kast dicht. Niet echt handig, zeker in nederlandse weersomstandigheden.

Op he LOR forum het volgende produkt gevonden, een waterdichte doorvoerconnector voor RJ45.

De RJ45-ECS, dit lijkt mij een handige manier om buiten de kast, warterdicht, een CAT5 kabel aan te sluiten, zonder de kast te hoeven openen. http://www.lairdtech.com of probeer een van de nederlandse adressen, de bovenste lijkt mij de meeste kans te maken, gezien mijn eerdere ervaringen met ACAL.

Bijlagen:
ecs2.jpg
ecs2.jpg [ 90.47 KiB | 2005 keer bekeken ]
rj45-ecs.jpg
rj45-ecs.jpg [ 137.99 KiB | 2005 keer bekeken ]

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 sep 2012, 12:37 

Deze oplossing had ik ook bekeken voor het waterdichtmaken van de ingangen. Hier in Belgie kampen we met hetzelfde probleem wat betreft de weersomstandigheden.
Voor mezelf heb ik echter een andere (lees goedkopere) oplossing gevonden. Eens de kabels allemaal op zijn plaats zitten dicht ik de ingangen onderaan de box af met een lijmpistool. Ik heb dit uitvoerig getest en hier komt echt geen druppel water door. Waarom een lijmpistool en geen siliconen?? Het voordeel aan lijm uit een lijmpistool is dat je nadien de lijm (die dan hard is geworden) probleemloos terug kan verwijderen indien je bijvoorbeeld de utp-kabel wil verwijderen uit de box. Siliconen krijg je niet meer los of toch zeer moeilijk.
Elk zijn voorkeur hierin natuurlijk maar wou maar even laten weten hoe ik dit probleem opgelost heb ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Links naar diverse sites » Hardware gerelateerde links